Hírek

Elérhetőségek

Az ASP projekt bemutatása

A projekt célja az adminisztratív terhek csökkentése, az önkormányzati ASP központhoz történő csatlakozás kiépítése az egységesített önkormányzati elektronikus ügyviteli megoldások bevezetése érdekében. Az önkormányzat az alábbi szakrendszerekhez kíván csatlakozni: - iratkezelő rendszer, - az elektronikus ügyintézési portál rendszer, ide értve az elektronikus űrlapszolgáltatást, - gazdálkodási rendszer, - ingatlanvagyon-kataszter rendszer, - önkormányzati adó rendszer, - ipar- és kereskedelmi rendszer, - hagyatéki leltár rendszer.
Vilonya Község Önkormányzatának Képviselő-testülete annak érdekében, hogy az önkormányzat - a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011.évi CLXXXIX. törvény 114. §-ában, illetve az önkormányzati ASP rendszerről szóló 257/2016. (VIII.31.) Korm. rendeletében meghatározottak szerint – az önkormányzati ASP rendszerhez történő csatlakozási kötelezettségének eleget tegyen, felhatalmazza Berhida város – mint a közös önkormányzati hivatal székhelye szerinti önkormányzat – polgármesterét, hogy a Berhidai Közös Önkormányzati Hivatalt alkotó önkormányzatok nevében a KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16 azonosító jelű „csatlakoztatási konstrukció az önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséhez” című felhívása alapján támogatási kérelmet nyújtson be, a támogatási kérelem pozitív elbírálása és támogatási jogviszony létrejötte esetén a kedvezményezetti kötelezettségeket és jogokat gyakorolja.

Kedvezményezett neve:     Berhida Város Önkormányzata
Projekt címe:    Berhida Város Önkormányzata ASP központhoz való csatlakozása
Projekt azonosítója:    KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2017-01164
Kezdőnapja:    2017.03.01.
Fizikai befejezésének tervezett dátuma:    2018.06.30.

A projekt finanszírozása:
Támogatási intenzitás:    100%
Elszámolható költségek:    7.000.000,- Ft
Önerő:    0,- Ft
Támogatás:    7.000.000,- Ft
Projekt összköltsége:    7.000.000,- Ft
Támogatási okirat aláírása:    2017. május 8.

A projekt főbb elemei:
Eszközbeszerzés: A Hivatal csak részben rendelkezik az ASP Korm. rendelet 2. számú mellékletében foglalt paraméterekkel bíró, az önkormányzati ASP rendszer szakrendszereinek használatához szükséges eszközökkel, ezért a projekt során kártyaolvasók, munkaállomások, monitorok és egyéb számítástechnikai eszközök beszerzése valósul meg.
Működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása: A projekt megvalósítása során megtörténik az Informatikai Biztonsági Szabályzat, az Iratkezelési szabályzat, valamint a Hivatalban használt érintett szabályzatok ASP működési rendjéhez való igazítása.
Önkormányzatok elektronikus ügyintézéséhez kapcsolódó feltételek kialakítása: Megtörténik az ASP elektronikus ügyintézési szolgáltatás rendszeréhez való csatlakozás és ennek segítségével az iparűzési adó-bevallás ügytípus elektronikus ügyintézési szolgáltatás nyújtása a vállalkozások felé az ASP tájékoztatási portálon megjelölt módon.
Önkormányzati szakrendszerek adatminőségének javítása, migrációja: Megfelelő minőségű, átadható adatállomány, sikeres migráció/adatbetöltés az egyes szakrendszerek tekintetében. Azok a szakrendszerek kerülnek migrálásra, amelyeket az önkormányzat jelenleg is használ. A migrációt ASP központ által központilag meghatározott módszertan alapján, központi támogatás segítségével végezzük.
Tesztelés, élesítés: A kialakításra kerülő szolgáltatások működésének megfelelősége, valamint a migrált adatok tesztelése, ellenőrzése tesztforgatókönyv alapján történik, mely a rendszerek élesítésével, valamint a Szolgáltatási Szerződés megkötésével zárul.
A projekt eredményeképpen Berhida Város Önkormányzata sikeresen csatlakozik az ASP rendszerhez.